ВЕСТИ
Дипос има ново лице
27.07.2018.Вести, Догађаји
Од скоро пропале фирме која је сервисирала прохтеве бахатих “буџована” до уређеног система који одлично послује и сваке године повећава профит и пуни државну касу. Ово је пут који је прошао “Дипос” за само четири године, и то са истим радницима. Како? Одговор на питање дао је директор “Дипоса” Ђоко Кривокапић: – Нека нико не очекује да кажем да су то моје заслуге. Успех и резултат је постигао тим. Управо ти исти људи уз праве циљеве и добру организацију окренули су ону скоро уобичајену негативну причу о “Дипос”-у. Од мене су добили план и одрешене руке да раде најбоље што знају и резултат није изостао.
Колики је то успех? Шта сте постигли?
– За четири године у буџет Србије уплатили смо 390 милиона динара. Повећали смо проценат наплате на 94 одсто у првом кварталу 2018. године.
А шта сте затекли пре те четири године?
– Само наплата је била око 50 процената. Око 420 државних вила и станова користили су људи различитих структура. Међу њима је било и сумњивог света, чак и професионалних превараната, који су по десет година користили виле на Дедињу, а да нису платили ни динар закупа. Да ствар буде још гора, нису плаћали ни воду, струју, рачуне “Инфостана”.
И шта сте онда урадили?
– Направили смо пресек и започели рашчишћавање уговора. Позвали дужнике да измире своје обавезе, а ко није хтео, започели смо утужења са правницима и адвокатима. Да ли због тога што су били навикнути на претходне руководиоце, неки су покушали разним врстама притиска да изврдају, било је и непријатних порука. Али нису успели. Већ 2014. наплата је порасла на 65,57 одсто. Следеће године је скочила на 87,9 процената, па 90,9 одсто 2016, да би у 2017. години достигла 90,28 процената. Колико смо били у праву, говори и статистика. Од 99 поступака, чак 92 одсто је решено у нашу корист.
Кажете да сте у 2018. стигли до наплате од 94 одсто. Ко сад не плаћа?
– Касне домаћа правна и физичка лица и мали број дипломатско-конзуларних представништава земаља, које имају унутрашње проблеме.
Зашто ваши претходници нису имали овакав резултат?
– Могу да разумем да су моји претходници имали проблем да се супротставе политичким налозима. Међутим, ја никада нисам добио неки такав позив. Изузетно важна је и контрола. Мене контролише Скупштина “Дипос”-а, коју је именовала Влада и којој квартално подносим извештаје.
Упркос конкуренцији на тржишту, која нуди модерне и паметне виле са базенима, ваши квадрати су остали на цени.
– У овом тренутку имам листу чекања од 15 клијената који би да изнајме вилу. Када смо средили наплату, дошли смо до новца да можемо да улажемо. Да променимо траву, асфалт, неке објекте и реновирамо. И ми планирамо да опремимо некретнине по светским стандардима, али било је потребно најпре да средимо наше двориште. Чак је наше седиште било у веома лошем стању. Није имало ни ознаку да је државна институција, чак ни заставу. Обновили смо све од врата и прозора, радни простор за сваког радника, а тек на крају сам реновирао своју канцеларију.
Највише ваших закупаца су дипломате. Шта им све нудите?
– Неки су говорили да “Дипос” треба затворити. Не бих се сложио са њима. Реч је о државној фирми која постоји од 1962. године, која уз модеран начин пословања може да живи, ради и доприноси државном буџету. Чињеница да је 64,42 одсто закупаца из дипломатско-конзуларне мреже доказ је да имамо квалитет. Наша предност је што имамо службу за отклањање свих врста кварова у нашим објектима. Она ради 24 часа и поготово дипломате то цене, јер кад сте на служби у иностранству тешко да можете у поноћ да јурите водоинсталатера ако вам пукне цев. Ми им сваки проблем решимо у рекордном року.
САЈТ– Када сам дошао, нисмо имали ни сајт. То смо променили и направили портал на којем можете да видите све некретнине у понуди са сликама, чак можете да изнајмите простор онлајн, завршите плаћање, а ту платформу ћемо даље унапређивати, као и корпоративну културу. А признања већ стижу. Од компаније “Бисноде” добили смо сертификат ААА за бонитет. Идемо даље.